מה זה Power BI?

תחום הבינה העסקית, Business Intelligence (BI), הוא אחד מתחומי הטכנולוגיה הרלוונטיים ביותר בעולם העסקים המודרני. תחום זה, מתמקד בטכנולוגית מידע המיועדת לצרכי בניית מערכות שונות המסייעות לחברות, ארגונים ועסקים בסדרי גודל שונים, להפיק את המידע הרלוונטי ביותר עבורם מבחינת עסקית, תוך איסוף מתמיד של נתוני מידע, כאשר השימוש במערכות ה-BI נועד בין היתר לצרכי קבלת החלטות עסקיות מבוססות מידע.

כל מה שצריך וחשוב לדעת על מערכת ה-BI מבית מיקרוסופט בעמוד שלפניכם.

מה זה Power BI

תוכן עניינים

אם כך, מה זה POWER BI?

POWER BI או בשמה המלא, Microsoft power bi היא למעשה מערכת BI (בינה עסקית) מבית מיקרוסופט, המאפשרת לכם ליהנות מהיצע גדול ומרשים של יתרונות בתחום הבינה העסקית במערכת אחת, וביניהם: יישום מהיר, ויזואליזציה עשירה, יכולת איסוף נתונים ממספר מקורות מידע, יכולות SELF SERVICE, יישום מלא ב-SAAS , גישה למידע מכל מקום ובכל רגע נתון ויתרונות נוספים.

power bi

כיצד זה עובד?

על מנת להבין מה זה power bi, נציין את העבודה שמדובר במערכת היודעת לאסוף אליה מידע ממגוון רחב של מקורות, וביניהן, תוכנת האקסל, ובתוך כך, מעבדת את המידע והופכת אותו לתובנות עסקיות המונגשות באמצעות אמצעים גרפיים שונים, דבר התורם רבות לתהליך קבלת ההחלטות העסקיות על ידי כלל העושים שימוש במערכת. חשוב לציין שמערכת פאוור בי. איי, מגיעה גם בתצורת אפליקציה למחשב וגם לסביבת המובייל, והיא מבוססת ענן.

יכולות המערכת

בין יתר היכולות של מערכת power bi תוכלו למצוא:

  •  איסוף מידע ממספר מקורות מידע בו זמנית
  •  הרצת דוחות ניהוליים בהתבסס על נתוני מידע קיימים
  •  הנגשת נתוני מידע באופן יעיל וידידותי לכל משתמש
  •  יכולת שיתוף נתוני עם אנשי צוות ומשתמשים נוספים
  •  חיזוי מגמות עסקיות בהתבסס על נתוני מידע קיימים

רכיבי המערכת

היכולות השונות של המערכת מבוססות על רכיבי המערכת הכוללים:

  •  POWER QUERY – יישום המיועד גם לצרכי איסוף מידע ממקורות שונים וגם לצרכי עריכת המידע והנגשתו באופן ידידותי יותר.
  • POWER PIVOT – יישום המאפשר "מידול" לנתוני המידע השונים
  •  POWER WIEW – יישום המיועד לצרכי יצירת ויזואליזציה של נתוני המידע באמצעות כלים גרפיים
  • POWER QA- מנוע מידע המאפשר למשתמשים להפנות למערכת שאלות בנושא נתוני מידע שונים המאוחסנים במערכת

פאוור bi – למי מיודעת המערכת?

מערכת פאוור BI מיועדת לארגונים, חברות ועסקים בסדרי גודל שונים, המעוניינים למנף את יכולות המערכת ולהפוך אותן לאמצעי בינה עסקית התורם לתהליך קבלת ההחלטות העסקיות. בנקודה זו, חשוב לנו לציין שהמערכת מונגשת לשימוש גם עבור עובדים חסרי רקע אנליטי.

כחברת טכנולוגיה שלאורך כל שנות פעילותה, הנגישה את עולם המחשוב לקהל הרחב, חברת מיקרוסופט, בהחלט יודעת כיצד להפוך ממצאים אנליטיים מתוך מקורות מידע שונים לאמצעי בינה עסקית היכול לשמש אתכם למגוון רחב של יתרונות עסקיים, כאשר השימוש במערכת פאוור בי איי הוא בהחלט ידידותי לכל חברה, ארגון ובית עסק.

 power bi

גרסאות פאוור בי איי

כיום, תוכלו למצוא מספר גרסאות של מיקרוסופט BI, אותן ניתן להתאים לצרכים העסקיים של כל חברה, ארגון ובית עסק. כאשר בין הגרסאות הקיימות תוכלו למצוא את:

  •  גרסת ה- דסקטופ (POWER BI DESKTOP), המשווקת כגרסה חינמית. גרסה זו מיועדת לעסקים קטנים בעיקר אשר אינם נדרשים לנתוני מידע המתעדכנים ברמה היומיומית.
  •  גרסת הפרו – (POWER BI PRO ) הנחשבת לגרסה מתקדמת יותר המאפשרת ייצור דוחות מערכת מתקדמים ומגוונים. גרסה זו מבוססת ענן, כאשר התשלום בגינה הוא פר משתמש.
  • גרסת הפרימיום (POWER BI PREMIUM), הזהה אומנם ביכולותיה ובאופן התמחור שלה לגרסת הפרו, אך היא מיועדת בעיקר לחברות ענק וארגונים גדולים בהם נדרש מספר גדול יותר של משתמשים במערכת.
  •  גרסת המובייל (POWER BI MOBILE) המותאמת לסביבת המובייל (טלפונים חכמים וטאבלטים), ופעולת גם בסביבת האנדרואיד וגם בסביבת ה-IOS

עלות המערכת

מלבד הגרסה החינמית, גרסאות הפאוור בי איי, כרוכות בתשלום חודשי הנקבע בהתאם לגרסה המותאמת לצרכי החברה, הארגון ובית העסק, וכמובן, למספר המשתמשים במערכת. בנקודה זו חשוב לציין, שיכולות הבינה העסקית של מערכת Microsoft bi, הן בעלות תועלת עסקית רבה לכל גוף עסקי העושה שימוש במערכת, דבר ההופך את השימוש במערכת לכדאי ומשתלם גם במקרים בהם תדרשו לתשלום חודשי גבוה יחסית על מנת שכמה שיותר עובדים בחברה, בארגון או בבית העסק, יעשו שימוש במערכת.

כיצד ארגונים עושים שימוש במערכת וכיצד הם חוסכים זמן יקר בהפקת הנתונים?

חברות וארגונים העושים שימוש תדיר וקבוע במערכת פאוור בי איי כאמצעי בינה עסקית, יכולים להפיק את המיטב מכל יכולות המערכת, ובתוך כך, לקצר תהליכי איסוף וניתוח נתונים, ואף, להנגיש מידע באמצעים גרפיים חזותיים לכלל עובדי הארגון או החברה. בנוסף, השימוש במערכת על ידי חברות וארגונים, נועד לצרכי חיזוי מגמות עסקיות בהתבסס על נתוני מידע קיימים, כאשר החיזוי העסקי מהווה אף הוא אמצעי לפיתוח עסקי ולצרכי ניהול תהליך קבלת ההחלטות העסקיות בארגון או בחברה.

יתרון מרכזי נוסף של מערכת ה-BI של מיקרוסופט, טמון בעובדה שהוא מאפשר לכל משתמש במערכת לייצר דוחות בהתאמה אישית על פי צרכיו המקצועיים, ובתוך כך, מנהל כספים לצורך העניין יכול לעשות שימוש בגרפים המייצגים את ההכנסות/הוצאות, מנהל המכירות יכול לעשות שימוש בטבלאות שונות למדידת ביצועי מכירה, מנהל לוגיסטיקה יכול לעשות שימוש באמצעים ויזואליים המייצגים מלאי וכמויות וכן הלאה.

מעבר לכל אלו, חשוב לציין שהשימוש במערכת יכול להיעשות מכל מקום ובכל רגע נתון, וזאת באמצעות שירותי הענן של חברת מיקרוסופט. עובדה זו הופכת את השימוש במערכת לאמצעי רב עוצמה עבור חברות, ארגונים ועסקים בהם מועסקים עובדים במקומות פיזיים שונים במקביל.

כל אלו ועוד, הופכים את מערכת Microsoft bi, למערכת בינה עסקית מתקדמת מסוגה, המאפשרת לכלל העושים בה שימוש ליהנות ממגוון רחב של יתרונות עסקיים, וזאת הודות ליתרונות המרכזיים של המערכת גם בכל הנוגע לאופן איסוף וניתוח המידע והנגשתו וגם בכל הנוגע לאופן בו המערכת יודעת להסיק מסקנות עסקיות, ובתוך כך, לסייע למקבלי ההחלטות בארגון, בחברה או בבית העסק, לקבל את ההחלטה העסקית הנכונה ומבוססת המידע.

בשורה התחתונה, המערכת יכולה לשמש גם אתכם כאמצעי לייעול הפעילות העסקית של הארגון, החברה או בית העסק ואף להגדיל את הרווחיות לאורך זמן, במידה ותעשו שימוש מושכל ויצירתי בכל יכולות המערכת.

יש לכם שאלה ? צריכים ייעוץ והכוונה ? השאירו פרטים

מאמרים נוספים

מפתח BI מה זה?

מה זה Power BI?

מה זה BI ?

כל מה שצריך וחשוב לדעת על תחום הבינה העסקית ומערכות ה- BI בעמוד שלפניכם. בינה עסקית (Business Intelligence) הוא תחום מרכזי בטכנולוגיית המידע, שמטרתו, תכנון ופיתוח של מערכות מידע היכולות לסייע לארגונים, חברות ועסקים בכל סדר גודל, להפיק את המיטב מהמידע העסקי השוטף העומד לרשותם. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע מעמיק בתחום הבינה העסקית וסוגי מערכות ה-BI העומדות לרשות בעלי ארגונים, חברות ועסקים.

היי , נשמח להכיר

אנא השאירו פרטים ונחזור בהקדם

Call Now Button