מפתח BI מה זה?

תחום ה-BI (בינה עסקית) הפך במהלך השנים האחרונות לאחד מתחומי טכנולוגיית המידע המבוקשים ביותר בקרב תאגידי וחברות ענק, ארגונים גדולים ועסקים בסדרי גודל שונים, וככזה, הביקושים לעובדי BI הולכים וגוברים בקצב מסחרר. אם גם אתם מחפשים אחר תפקיד מקצועי מאתגר ומעניין, המשלב בתוכו את עולמות הטכנולוגיה מצד אחד ואת עולם העסקים מהצד השני, זה הזמן לדעת הכול על המקצועות המבוקשים ביותר בעולם הבינה העסקית.

כל מה שצריך וחשוב לדעת על תפקידו המקצועי של מפתח BI בעמוד שלפניכם.

מה זה מפתח בינה עסקית

תוכן עניינים

מה זה בעצם בינה עסקית ולמה כדאי גם לכם לעבוד בתחום?

תחום הבינה העסקית (BI) הינו תחום בטכנולוגיית המידע, העוסק בתהליכי איסוף וניתוח של נתוני מידע, המסייעים למעשה לאיתור דפוסים שונים הקשורים לפעילות העסקית של ארגון, חברה או בית עסק מסוים, ובתוך כך, לייצר דוחות מידע אשר יסייעו לתהליך קבלת ההחלטות העסקיות והניהוליות כאחד. תחום זה, הנחשב לאחד מתחומי הטכנולוגיה המסקרנים ביותר בשנים האחרונות, מעמיד לרשותכם מגוון רחב של אפשרויות תעסוקתיות ברמות השכר הגבוהות ביותר, וזאת לצד אפשרות לעסוק בתחום מקצועי דינמי, חדשני ומאתגר המשלב בתוכו טכנולוגיה וביזנס כאחד.

מערכת BI

תפקידי מפתח בתחום הבינה העסקית והדרך לשם

עובדי BI הם הגדרה כוללת למספר תפקידי מפתח בתחום הבינה העסקית, וביניהם: מנתח מערכות BI, אנליסט BI, מפתח BI, מומחה BI ותפקידי מפתח נוספים. בשלב זה, נציין שלתחום הבינה העסקית מגיעים בדרך כלל בוגרי לימודים מתחומים שונים, לרבות, תחום לימודי מדעי המחשב, בוגרי לימודי ניהול מערכות מידע, בוגרי לימודי מנהל עסקים, בוגרי לימודי הנדסת תעשייה וניהול ובוגרי לימודים בתחום הפיננסים והכלכלה. כמו כן, ישנם מספר קורסי הכשרה המותאמים למקצועות הספציפיים של תפקידי המפתח בתחום הבינה העסקית.

מה זה מפתח BI?

על מנת להבין מה זה מפתח BI נציין שתחום הבינה העסקית מתמקד בתהליכי איסוף וניתוח של נתונים ממקורות שונים, וזאת לצרכי הפיכת נתוני המידע לתובנות עסקיות אשר יסייעו לתהליך קבלת החלטות ניהוליות ועסקיות כאחד. לפיכך, מפתח BI הוא למעשה איש המקצוע האחראי על תהליכי הבנייה והתחזוקה של בסיסי הנתונים ועל האופן בו ניתן לעשות שימוש בנתונים העסקיים לצורך הסקת מסקנות וכדומה.

האם צריך רקע כלשהו על מנת להיות מפתח BI?

מפתח BI מתחיל נדרש ליכולות טכניות וידע מקצועי בתחום התכנות, ובאותה נשימה, הוא נדרש גם להבנה עסקית מעמיקה והיכרות עם עולם העסקים המודרני. בנוסף, חשוב שמפתח מתחיל יהיה בעל רקע מקדים על תחום הבינה העסקית ואופן השימוש בה.

חשוב לדעת: בתחילת דרכו, כל מפתח BI יידרש לעסוק בעיקר בכתיבת קוד, ובהתאם ליכולותיו המקצועיות והניסיון אותו הוא רוכש, הוא יצורף לצוותי פיתוח וישתלב בתפקידי מפתח בתחום ה-BI.

לימודי BI

לימודי BI נועדו להכשיר עובדים מיומנים לתחום הבינה העסקית הנחשב לאחד מתחומי הטכנולוגיה המתפתחים ביותר במהלך השנים האחרונות. לימודי אלו כוללים בין היתר לימודי BI להכשרת מפתח BI במספר התמחויות שונות הנדרשות בשוק העבודה, וביניהן מפתח BI על כלי BI שונים דוגמת פאוור בי איי של חברת מיקרוסופט, מפתח דוחות BI ועוד.

שימו לב – כאשר אתם נרשמים לקורס כזה או אחר בתחום לימודי ה-BI, חשוב לוודא שהמסלול כולל בתוכו פרויקט מעשי הממחיש בצורה הטובה והמקיפה ביותר את דרישות שוק התעסוקה, ובתוך כך, בוגרי הקורס רוכשים את הניסיון הנדרש להם לצורך יישום מערכות BI .

חשוב לציין שבדומה לכל תחום טכנולוגי אחר, גם תחום ה-BI הוא תחום דינמי המחייב את העובדים בו להמשיך ולהתפתח ולהיחשף לטכנולוגיות חדישות. ולכן, על מנת לשכלל את המיומנויות המקצועיות שלנו, מומלץ להצטרף לקורסי המשך גם לאחר השלמת לימודי ה-BI .

תפקידים נוספים בתחום ה-BI

לצד Bi developer, ישנם תחומי עיסוק נוספים בתחום ה-BI, וביניהם, אנליסט BI האחראי על הפקת מידע מנותנים עסקיים שונים לצורך פיתוח האסטרטגיה העסקית שיווקית, מנתח מערכות BI, מיישם BI ותקפידים נוספים המאפשרים גם לכם להצטרף לתחום הבינה העסקית ולהיחשף לאחד מהתחומים הטכנולוגיים המסקרנים ביותר בעולם העסקים.

יש לכם שאלה ? צריכים ייעוץ והכוונה ? השאירו פרטים

מאמרים נוספים

מפתח BI מה זה?

מה זה Power BI?

מה זה BI ?

כל מה שצריך וחשוב לדעת על תחום הבינה העסקית ומערכות ה- BI בעמוד שלפניכם. בינה עסקית (Business Intelligence) הוא תחום מרכזי בטכנולוגיית המידע, שמטרתו, תכנון ופיתוח של מערכות מידע היכולות לסייע לארגונים, חברות ועסקים בכל סדר גודל, להפיק את המיטב מהמידע העסקי השוטף העומד לרשותם. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע מעמיק בתחום הבינה העסקית וסוגי מערכות ה-BI העומדות לרשות בעלי ארגונים, חברות ועסקים.

היי , נשמח להכיר

אנא השאירו פרטים ונחזור בהקדם

Call Now Button